همشهری آنلاین: رئیس ‌جمهور با بیان این که دولت برنامه جامع آب کشور را تدوین کرده است، گفت: در بودجه سال 88 حجم قابل توجهی در اعتبارات آب ایجاد خواهد شد و امیدواریم با پشتیبانی نمایندگان مجلس در طول 30 سال مشکل آب کشور حل شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد روز پنجشنبه 16 آبان، در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب به استان قم، آب را مایه حیات و آبادانی دانست و اظهار داشت: همه نعمت‌های خداوند ارزشمند هستند، اما بسیاری از نعمت‌ها وابسته به نعمت دیگری است و آب منشاء بسیاری از نعمت‌های الهی است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کشورمان در منطقه کم آبی قرار گرفته است و باید ارزش آب را بشناسیم، خاطرنشان کرد: برای قدردانی از این نعمت الهی خادمان ملت در دولت و خود مردم وظایفی برعهده دارند. وظیفة خادمان ملت این است که برنامه‌ریزی کنند تا ازآب موجود درکشور به درستی استفاده شود.

وی افزود: دولت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا جمع‌آوری، ذخیره و تنظیم آب با برنامه عمل شود. از این رو دولت و وزارت نیرو در جریان سفرهای استانی همة ظرفیت های آبی کشور را مورد مطالعه و بررسی قرار داده‌اند و امروز تقریباً برای همة آب‌های قابل جمع‌آوری، برنامه جامعی تنظیم شده است که باید به سرعت اجرایی شود.

رئیس‌جمهور وظیفة مردم در استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب را مهم دانست و گفت: در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها مردم باید استفاده درستی از آب به عمل آورند و از هدر دادن آن جلوگیری کنند. امروز استفاده از روش‌های نوین در بخش کشاورزی مصرف آب را به یک سوم کاهش و تقریباً تولید را دو برابر افزایش می‌دهد.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به ویژگی پروژه بزرگ انتقال آب به استان قم تصریح کرد: هدف غایی این پروژه آب‌رسانی به شهر قم است، از نگاه ملت ایران شهر قم از جهات گوناگون دارای اهمیت است، اول اینکه حرم حضرت معصومه(س) در این شهر است، بانویی که افتخار همة عالمیان است. دوم اینکه مردم قم پرچمداران دیانت از ارزش های الهی و آرمان‌های انقلابی و نماد ایستادگی و شجاعت هستند.

وی اضافه کرد: مردم قم در پیروزی انقلاب اسلامی نقش پیشگام داشتند و همچنان در دفاع از اهداف انقلاب در صحنه حضور فعال دارند اما از برکات مادی انقلاب کم‌بهره هستند.

احمدی‌نژاد ویژگی دوم این پروژه را بهره‌مندی چندین شهر از نعمت آب دانست و گفت: در این پروژه به خاطر وجود نازنین حضرت معصومه(س) بیش از چهل شهر و روستا از نعمت آب به خاطر قرار گرفتن در مسیر این خط لوله بهرمند شدند. رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: به لحاظ فنی و مهندسی این پروژه متنوع ترین و پیچیده‌ترین پروژه مهندسی کشور است و به لحاظ حجم و اعتبارات نیز جزء نخستین پروژ‌ه‌های اجرا شده در کشور می‌باشد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: ویژگی دیگر این پروژه آن است که کاملاً به دست متخصصان پرتوان داخلی و بچه‌های جبهه و جنگ به اجرا درمی‌آید.

وی تصریح کرد: برای ساختن کشور نیازمند روحیه جهادی، حزب‌اللهی و ایمانی هستیم و امروز این روحیه در مجری این پروژه یعنی قرارگاه خاتم‌الانبیاء به وضوح نمایان است. رئیس‌جمهور عنایت خاص رهبر معظم انقلاب به اجرای این پروژه را از دیگر ویژگی‌های آن دانست و تصریح کرد: دولت مصمم بود به هر مقداری که می‌تواند بودجه اختصاص دهد تا این پروژه در طول چهار سال به پایان برسد، اما قطعاً با توجه به مشکلاتی که بعضاً در اعتبارات و بودجه بوجود می‌آید، اگر عنایت رهبری عزیز صورت نمی‌گرفت شرمنده مردم قم می‌شدیم.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: درباره این پروژه نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری ارسال کردیم که با بودجه‌های معمولی این پروژه به سرعت به سامان نخواهد رسید و ایشان نیز اجازة ویژه دادند که منابع خاصی خارج از روال معمول به این پروژه اختصاص داده شود.

وی با اشاره به خشکسالی سال گذشته گفت: پارسال خشکسالی کم‌سابقه ‌ای را در کشور شاهد بودیم اما در مجموع وزارت نیرو توانست کمبود آب را به خوبی مدیریت کند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه عده‌ای انجام پروژه‌ای به این گستردگی را ناممکن و نشدنی عنوان می‌کردند، گفت: مجری این پروژه با قبول انجام آن شجاعت بی‌بدیلی از خود به نمایش گذاشت و این می‌تواند برای مهندسان جهان یک کلاس درس باشد. حضور بچه‌های قرارگاه در این پروژه این اطمینان خاطر را می‌دهد که می‌توان پروژه‌های خیلی بزرگی را در کشور انجام داد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: اینکه عده‌ای عنوان می‌کنند حضور قرارگاه خاتم‌الانبیاء پروژه‌های عمرانی دیگر پیمانکاران را محدود می‌کند خبط غلطی است که از روی بی اطلاعی بیان می‌شود، چرا که در کشور به اندازه همه پیمانکاران پروژه‌های مختلف و گوناگونی وجود دارد.

وی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پروژه‌های کلیدی کشور که نیازمند فناوری‌های جدید و نوآوری هستند، کارهای بزرگی را انجام داده است و امروز به فضل الهی با حضور جوانان و متخصصین با ایمان و مبتکر هیچ‌وقت برای اجرای پروژه‌ها به بیگانگان التماس نمی‌کنیم.

کد خبر 67632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز